söndag 15 september 2013

Nej, jag hör inte att han ger Svenskarnas parti sitt stöd...

Nej, jag hör inte att han ger Svenskarnas Parti sitt stöd. Jag hör inte heller någon hyllning av partiet.

Jag hör att han dementerar att han skulle stödja partiet:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17474299.ab

"Du ser inget problem med att det är ett nazistiskt parti som du stöttar?

– Jag stöttar ingenting. Jag bedriver inget stöd för nationaldemokraterna eller Svenskarnas parti. De får sköta sig själv. Men gör de en bra grej så ska de ha en honnör för det."

Jag hör att han inte tycker det var så smart att genomföra demonstrationen i Stockholm



"Syftar du på demonstrationen i Stockholm i går?

– Den har jag inga synpunkter på. Eller jag kan ha synpunkter på den. Jag tycker att det var ganska provokativt och dumt."


Jag hör att han klassar dem som extremister och jag hör en man som ger ett något förvirrat intryck.
Jag hör en reporter som försöker få honom att säga något som ligger i linje med den vinkel man redan bestämt sig för att artikeln skall ha.

Det här är inte god journalistik, det saknar nyhetsvärde - det är en icke nyhet om en icke händelse som man försöker formatera om för att journalisten skall få ut sin artikel..

Är det verkligen sådan nyhetstorka idag.....

(Och nej, jag sympatiserar inte med SD - men inte heller med slaskjournalistik gör en höna av en fjäder)

2 kommentarer:

  1. Media hänger upp sig på kommentaren ”Jag ser att ni genomfört många aktiviteter till stöd för svenska folket. Det är mycket bra.” till Svenskarnas parti. Jag bryr mig inte om varken SD eller Svenskarnas parti. Men en person måste kunna ge en komplimang till andra även om man inte håller med om allt. Jag gillar inte alls den beröringsskräck som gror i samhället och hotar allas yttrandefrihet på sikt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag instämmer helt med det du skriver.
      Det är nästan lite otäckt hur media med sina drev försöker styra människors rätt att själva bilda sig uppfattningar och ge uttryck för dem.

      Det är ett hot mot yttrandefriheten.

      Radera