tisdag 31 december 2013

2013 - året som gick

2013
Året då domstolarna sände ut signalen att gruppvåldtagna tjejer inte kan få rätt. En lagändring gjordes i juli 2013 som skulle stärka kvinnors rätt till sina kroppar - hittills har dock det budskap som sänts ut varit tvärtom. Skall ni våldta någon så gör det i gäng och vittna för varandra...

2013
Året då Alliansens politik återigen visade sitt rätta ansikte och där svaga ytterligare fått stryka på foten i lönesänkar- och skattesänkarpolitikens namn. Ökade klyftor i samhället var målet - och man kan ju säga att de är verkligen lyckade i sin politik.

2013
Året då det blev smärtsamt tydligt för hela Sverige hur elit-skolor och neddragningar inom kommunala skolan slår mot svaga grupper, begränsar deras möjligheter och skapar ännu fler klasskillnader. Ett resultat som ligger väl i linje med Alliansen förda skolpolitik där man skapat program designade för att samhället skall slippa satsa resurser på elever i olika områden och med olika förutsättningar.
Man kan ju inte skapa en ny beroende arbetarklass om människor har reella val i livet.

2013
Året då åklagare visade sitt människoförakt genom att bagatellisera sexköp. Övergrepp/köp av barn jämställs med snatteri och åklagare själva kan köpa sex och svina under arbetstid och ändå behålla jobbet.

2013
Året då Expressen omdefinierade betydelsen av yttrandefrihet och "offentlig person". Yttrandefrihet i Expressens tappning innebär att man skall tycka som dem och om man inte gör det så blir man "offentlig person" med rätt att hängas ut om man uttrycker sin åsikt för ofta...

2013
Året då Aftonbladet bestämde att om en människa inte vill uttala sig för dem så innebär det att personen erkänner sig skyldig till det de vill anklaga denne för och därmed äger Aftonbladet rätten att tillskriva personen vilket skit som helst.

2013
Året då media öppet slöt sig samman med vänsterextremister - i kampen mot extremism i samhället. (Dvs åsikter som de inte gillar - gillar de åsikterna så är både våld och hot okej medel uppenbarligen)

2013
Året då ca 16 000 människor lurades till Kärrtorp under flagget anti-rasistdemonstration och istället möttes av en orgie av vänsterextremist, hat mot samhället och våldsideologi .. men åsikterna var ju "rätt" - det ursäktar allt.

2013
Året då extremister eldade upp en förort, kastade sten mot polisen, utsatte allmänheten för fara och samhällets svar blev att "det är synd om dem - de är ju inte svenskar".

Ett Gott Nytt År i ett samhälle i fritt fall...

2 kommentarer:

  1. Jag skriver under på alla dina punkter förutom en. Skulle hemskt gärna diskutera den med dig och vet att det hade varit givande men det stryker runt alltför många idioter på bloggarna så jag avstår.

    Jag hoppas framförallt av 2014 att slippa idiotiska blogginlägg från bloggägarna. Jag har rankat de två dummaste under 2013.

    2. Jag hamnade i ett inlägg där bloggaren på fullt allvar hävdade att det fanns studier som alla visar klart och tydligt på att män är bättre lämpade som föräldrar än kvinnor, att kvinnans största del och förtjänst låg i graviditeten, födelsen och ammandet. Han nämnde flera rapporter varav jag inte kunde finna någon som slagit fast detta ”faktum”. Det är ett obestridbart faktum hävdade han. Jag personligen tror och hoppas att de flesta anser att det är individen och inte könet som avgör vem som är bäst lämpad som förälder. Jag kan erkänna att jag själv tror att det snarare lutar över lite till förmån för kvinnor. Men oavsett vilket är det så otroligt att någon kan yttra sig så här och helt köra över ett av könen. När ska vi börja fatta att alla kvinnor inte är likadana på samma sätt som alla män inte är likadana. Lyssna och tänk som individer och liera er inte inom könen. Vi är alla människor med samma värde och rättigheter. Mannen med bloggen borde skaffa sig ett liv. Tills dess kan han glädja sig över en andraplats på idiotuttalandenlistan.

    1. Den allra dummaste diskussion under 2013, nja tidernas dummaste faktiskt, förekom på en blogg där bloggerskan hävdade på fullt allvar, utan att vad jag vet vara psykiskt sjuk eller något annat som skulle kunna förklara hennes från verkligheten helt avvikande åsikt. Hon hävdade på fullt allvar att pojkar i allmänhet har sin sexuella debut i runklekar med andra pojkar. En anonym man gick in och sa, med all rätt, att det helt enkelt inte är sant. Jag tänkte också gå in men jag vet hur illa man blir behandlad av bloggerskan om man tycker annorlunda än henne så jag lät bli. Mycket riktigt han blev grymt dåligt behandlad och så blev också en kvinnlig vän till bloggerskan som höll med den anonyme (vilket minst 97% av världens befolkning skulle göra om de fick höra det här idiotiska påståendet). Jädrar vad skit de fick över sig. de var inte värda vatten. Sanningen är dock att hennes märkliga åsikt är lika skild från verkligheten som att hävda att de flesta tonårsflickor drömmer om sex med brevbäraren eller liknande. Fullständigt vansinnigt jag vet. Skulle inte ens tro att en procent av alla tonårsflickor gör det men det är ändå mer än procenten för de pojkar som har sin sexdebut i runklekar med andra pojkar. I min utredning av idiotiska inlägg i bloggvärlden under 2013 vinner påståendet om pojkars sexdebut en förkrossande seger. Finns inget som ens går att jämföra. Påståendet lever sitt eget idiotiska liv. Säkerligen är hon även bland de som förnedrar både män och kvinnor med uttalande som att alla män är potentiella våldtäktsmän.

    Nog om det nu. 2014 ska vi göra till ett kanonår då vi äntligen fattar att män och kvinnor är komplement till varandra med lika mycket värde och med samma rättigheter. Vi måste sluta med att gruppera oss och istället inse att vi är ett. Vi är människor.

    Tack för en bra blogg Micro och Ett riktigt GOTT NYTT ÅR 2014

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt inlägg. Jag har haft lite semester från både blogg och vardag och därför inte svarat tidigare.

      Vill du plocka upp och diskutera något så är det okej för mig. Jag har inte märkt av några direkta antagonister här på sidan och tror inte det skulle bli alltför stökigt ens om ämnet vore kontroversiellt.

      Jag har inte så många regler på den här bloggen, eftersom det inte behövts än, enkla regler som jag vill att man försöker respektera är bara att man inte hänger ut eller hotar människor.

      När det gäller din ranglista på dumheter i bloggvärlden kan jag bara instämma i det du skriver. Rejält dumma idéer som lanseras som "sanningar". Jag var själv inblandad i diskussionen om pojkars sexdebut och fick väl smaka på en del av retoriken.
      Och ja, hennes syn på män framstår minst sagt som radikal i både det och andra avseenden.

      Jag delar din förhoppning om 2014 och en önskar dig en riktigt god fortsättning på 2014

      Radera