fredag 20 december 2013

Britta Svensson - Vill du ha nazister på dina gator

Vill du ha nazister på dina gator?Om svaret är nej, är det nog dags att vakna och säga ifrån.De är på krigsstigen igen, efter att ha legat lågt ett tag.

Den nazistiska Svenska motståndsrörelsen demonstrerade på 75-årsdagen av kristallnatten i Stockholm i år.
[...]
Demonstrationen urartade i tumult när de 80-tal nazisterna hamnade i bråk med motdemonstranter.
[...]
På söndag kommer tiotusentals att demonstrera i Kärrtorp, nazistgänget kommer att vara reducerat till en svart fläck i marginalen.
[...]
(Expressen, Britta Svensson)



Nej, jag vill inte ha nazister på mina eller andras gator. Jag vill inte heller ha vänsterextremister på mina eller andras gator. Till skillnad från media så tycker jag politiskt våld är lika illa oavsett vem som står för det, till skillnad från media anser jag att alla äger rätten till sina åsikter, yttrandefrihet, demonstrationsrätt osv.. Till skillnad från media så anser jag det förkastligt att bruka våld mot meningsmotståndare - alldeles oavsett om det är de som företräder mina åsikter som brukar våld eller de som företräder något annat.

Britta Svensson - kan du förklara varför du beskriver det som hände i Kärrtorp som en "attack" från nazister och varför du väljer att beskriva vänsterextremisternas attack mot rasisternas demonstration som ett bråk?

Jag undrar också - om du på fullt allvar menar att tre häktade ur rasiströrelsen innebär att den är reducerad till en svart fläck .. Hur farliga kan de då vara?

Jag antar att din tanke var att förminska dem, att säga att de inte kan och får driva igenom sin vilja och politik i Svenska samhället - men genom att förringa dem så framställer du dem ju snarare som ofarliga än tvärtom.

Nej, jag vill inte ha nazister på mina eller andras gator. Jag vill inte heller ha vänsterextremister på mina eller andras gator. Det vore önskvärt om Expressen hade valt att ta avstånd från båda grupperingarna de också, istället för att samarbeta med den ena för att komma åt den andra..

Det blir liksom inte trovärdigt när man hävdar att man står för demokrati och yttrandefrihet samtidigt som man samarbetar med extremister bara för att man gillar det budskap de står för..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar