torsdag 6 mars 2014

När argumenten tryter och bitchen inte tiger...

Jag vet att jag retar gallfeber på en del. Inte nog med att jag har åsikter, jag inbillar mig liksom att jag skall ha någon rättighet att uttrycka dem på öppna forum också - och inte ens ändra mig fast andra inte alls tycker som jag.
Inte ens när en man samlar sig och är så pedagogiskt nedlåtande som bara en man kan vara i ihopsamlade ordmassor och leverera i mer eller mindre - mycket sällan mer - subtila förolämpningar tar jag till mig budskapet, faller till föga, blir ödmjuk och håller tyst eller anammar budskapet som mitt eget.

Jag är en besvärlig jäkla bitch - jag vet.

Det är helt okej för mig att folk tycker det, att man inte håller med mig, inte gillar mina åsikter och inte gillar min debatteknik. Jag lär ju i alla fall  inte hålla käften för det - eftersom jag gillar både mina åsikter och att vara en bitch. Livet är så jäkla mycket trevligare och roligare när man får ha egna åsikter, bilda sig en egen uppfattning, kunna uttala det man tycker och faktiskt inte alls behöver hålla käften för att andra inte tycker likadant. Inte ens om meningsmotståndaren är man.
Demokrati, åsiktsfrihet och yttrandefrihet är helt enkelt bra grejer.

De flesta meningsmotståndare nöjer sig med ordfäktandet och svär kanske inom sig, men så finns det den där lilla klicken som bara inte klarar att hålla sig där. De måste hämnas, jävlas. Den där ilskan liksom kokar över, kräver att de går från ord till handling.

Nu har jag råkat ut för ett av de där uttrycken för hämnd, aggressionsutbrott, försök att jävlas, ännu en gång (jag det har hänt tidigare - och alltid från manliga alias) och jag vet inte riktigt hur jag skall tackla detta.

När orden tar slut, när argumenten inte når fram, inte räcker till, så slänger de ut ett inlägg - lagom nedlåtande och länkar till min blogg....

Jaba .. men Gud! Vad händer nu - tänk om det kommer läsare  0.0


Ja, men ni förstår ju själva. Jag bloggar öppet och det värsta som kan hända är väl ändå att någon läser .. eller nåt.

För vad kan annars hända?  Vad har de manliga aliasarna annars tänkt?
Att skärmen inte spricker, tangenterna ändå fungerar, sladdarna inte krullar sig, datorn inte exploderar eller brinner upp .. det har jag ju redan konstaterat för länge sedan.
Enda effekten är att läsarfrekvensen ökar ... och det ger ju verkligen mardrömmar för en bloggare.

Jäkligt otäck hämnd tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar