torsdag 14 maj 2015

Apoteket och oförskämd man ...



För ett par veckor sedan besökte jag apoteket ensam. Jag gick där bland hyllorna och valde produkter och stannade bland annat till mellan hyllan "intim" och "hudvård".

När jag står där och läser på produkter så kommer en välklädd, nykter man i 40-50 års åldern fram till mig.

- Hej, säger han och ler.

- Hej, säger jag ler lite artigt tillbaka och återvänder till att botanisera bland produkterna...

- Ta inte det här fel, säger han, man jag vill att du skall veta att jag tittat på dig en stund och du ser ut att ha så trevliga och lekvänliga bröst. Jag ville bara att du skulle veta det ...

Eftersom ämnet var aktuellt på ett diskussions forum - en tjej som var trött på tafsande - så gav jag uttryck för vad som hänt där .. och detta var svaren jag fick ...



Medlem
Nycticoraxs avatar

Blev du inte ens en smula glad, innerst inne? Själv ser jag ofta tuttar som jag skulle vilja leka med, men det är skitsvårt att säga det till någon utan att det ska bli dålig stämning. Han kanske skämdes mer än du, men tyckte dina var så jävla fina att han tog modet till sig och sa något.



Behöver jag verkligen säga att jag blev inte ett dugg glad innerst inne för att någon tog sig rätten att kliva på mig utan hänsyn till min integritet?


En annan inläggsskrivare hävdar att jag borde vara smickrad...



Ursprungligen postat av Kxxfxxxx 
En normal kvinna hade blivit smickrad och gått vidare i livet med en kul grej att berätta för tjejkompisarna på nästa sittning. 
En trasig feminist ser inviten som något negativt, som vanligt, och gråter ut inför hela landet, dock anonymt.Att du blir så förnärmad över något sådant, speciellt i er ålder när man brukar släppa på hämningarna, bevisar bara att du är en totalt sinnessjuk feminist som jag inte önskar min värsta fiende att drabbas av. Du ser förmodligen alldaglig ut och dina extremistiska och psykopatiska drag är svåra att tolka för en vanlig herre som inte tänker sig för.Kan du inte ikläda dig en skylt hädanefter? Där du klart och tydligt deklarerar att du är gravt sjuk i huvudet och blir ytterst förnedrad av komplimanger!?Jävla idiot

Behöver jag verkligen utveckla mer vilka tankar det här väcker i mig?

Nej, jag blev inte smickrad, jag blev generad och kände att mannen kränkte mig. Det är kränkande att bli bedömd som en kossa på marknad när man bara vill köpa hudkräm och hämta ut medicin .. 





1 kommentar:

  1. Som man vill jag bara förmedla den syn som de flesta män har på det här. Du ska absolut inte behöva finna dig i sånt. Det har inget som helst med smicker att göra. Om någon sagt till dig "ta inte det här fel men jag vill bara säga att du är väldigt söt." Eller något liknande då hade jag också kanske sagt att du borde ta det som smicker. Självklart beroende på vilket sätt det sägs. Det du dock fick mot dig är något helt annat och sagt av en man som har absolut noll koll på och noll respekt för kvinnor.

    Mitt råd är att skita i en sån tönt. Han är inte ens värd uppmärksamhet. Det är ena sidan men andra är givetvis att han borde få det i ansiktet så han växer upp nångång.

    SvaraRadera